הכנס הצ'רקסי באיסטנבול הולך בדרך הכושלת של הארגון הצ'רקסי העולמי


 היום, בעיר איסטנבול נחתמו מה שנקרא הכנס הצ'רקסי הבינלאומי השלישי . בכנס דיברו כ-70 איש מ-15 מדינות שונות. כל אחד הציג את ראותו על הנושאים הצ'רקסים.

הבלוג שלנו יגיב על האירוע הזה בכמה נקודות שאנו חושבים כחשובים מאוד להתקדמותם של הצ'רקסים.

נקודה ראשונה ששמנו לב אליה היא השם שניתן לכנס הזה, הכנס הצ'רקסי הבינלאומי השלישי, לפני כן היו הכנס השני והכנס הראשון. כאן נשאלת השאלה מה הפירוש או מה מתכוונים המארגנים למילים "הכנס הראשון השני והשלישי", כנראה ולפי דעת המארגנים, בעבר לא היו כנסים צ'רקסים בינלאומיים . וזה משונה מאוד מכיוון ובעבר התקיימו עשרות כנסים צ'רקסיים בינלאומיים. אם ניקח למשל את הכנסים של הארגון הצ'רקסי העולמי אז כל הכנסים שלה הינם בינלאומיים, אם ניקח את הכנסים שהיו לקראת ההכרה של גרוזיה ברצח העם הצ'רקסי, או הכנסים שהיו בפרלמנט האירופי, כולם הינם כנסים צ'רקסיים בינלאומיים. אז למה מארגני הכנס קראו בשם הזה? מכיוון והם חושבים שהם אלה שגילו את אמריקה וכל האחרים לא גילו כלום. מחשבה כזאת מראה סוג של אגויזם, אי ידיעה של מושגים ותהליכים לאומיים ובינלאומיים.

הנקודה השנייה שנדבר עליו היא מה מטרות הכנס ומה תוצאותיו. גם כאן אפשר לראות חוסר ידע וחוסר נסיון איך לעבוד עם בעיות של העם הצ'רקסי. ובנקודה הזאת צריך להדגיש כי אין צורך במאמץ גדול על מנת לדעת איך צריך לעבוד עם העם -  פשוט צריך להתבונן בעמים אחרים שמצבם היו כמצב הצ'רקסים ולהעתיק מהם את הדרכים שהרימו עמים אחרים אלה. 

ניקח לדוגמה את הסלוגן של הכנס באיסטנבול  "ביחד לעתיד טוב יותר", סלוגן אשר לא אומר כלום מבחינה מעשית, לא מראה על מטרה מסוימת או כיוון מסוים,  פשוט מילים יפות חסרות משמעות. יתרה מזאת בכנס נשמעו תתי סיסמאות או סלוגנים  כמו "צריך להיפגש אחד עם השני", "צריך להכיר אחד את השני" , סיסמאות מצחיקות בעינינו במעמדים כאלה - האם זה מועדון היכריות או מה.

אם ניקח לדוגמא את היהודים אז בכנס הראשון שלהם הם החליטו להקים מדינה יהודית, אם ניקח לדוגמא את הפלסטינים אז גם הם החליטו להקים מדינה. מטרות והחלטות ברורות ומובנות לכל אדם ואף לכל ילד קטן.

לפי מה שראינו המארגנים וגם המשתתפים בכנס הזה באיסטנבול הולכים בדיוק בדרך הכושלת שבה הלך הקונגרס הצ'רקסי הראשון אשר התקיים לפני שלושים שנה, אין מטרות ברורות, אין דרך ברורה ואין שום פעולה מעשית אשר יכלה לקדם את הצ'רקסים.

בכנסים כאלה צריך לקבוע מטרה גדולה וברורה, וכאן נבהיר כי מטרה גדולה פירושה מטרה שמתאימה לעם של 7 מליון איש ולא מטרה של כמו: הקמת להקת ריקודים או הוצאת ספר או הקמת מועדון להיכרויות וכיוצא באלה.



No comments:

Post a Comment